Lamb in a field

Над 50 000 любители на спорта изпратиха писма до Nike с искане марката да спре да използва вълна, придобита чрез нехуманни практики

ЧЕТИРИ ЛАПИ призовава лидера в спортната модна индустрия да използва сертифицирана вълна, за да помогне за прекратяването на болезнените практики, на които овцете са подложени за добива на вълна

8.6.2022

Международната организация ЧЕТИРИ ЛАПИ наскоро стартира кампания, чрез която да сложи край на страданието на мериносовите овце, които са подложени на болезнена манипулация заради вълната им. Кампанията успешно беше подкрепена от 50 000 души. Най-голямата спортна модна марка -  Nike обаче все още не предприема действия, за да премахне вълна, придобита чрез жестоката процедура “мулезиране” от продуктовата си гама, дори и след публикуването на нови брутални кадри, които привлякоха интереса на хиляди по света и разкриха страданията, на които млади овце са подложени.  

В отговор ЧЕТИРИ ЛАПИ организира акция в най-големия Европейски логистичен център на Nike в Лакдал, Белгия. В навечерието на петдесетата годишнина на Nike, активисти - любители на животните, представиха искането на 50 000 души на фасадата на сградата.  

“Nike е признат като лидер в спортната модна индустрия, но, за съжаление, не е такъв, когато става дума за хуманното отношение към животните. Докато много марки вече предприеха действия да премахнат използването на вълна, добита чрез остарели нехуманни практики в продуктовите си гами, Nike все още продължава да го прави. Над 300 марки в целия свят вече разполагат с публикувани политики за използването на сертифицирана вълна, която не е добита чрез болезнения процес “мулезиране”, но Nike продължава да не предприема промени в правилната посока.” 

сподели Ребека Пикало Гил, ръководител на кампанията в ЧЕТИРИ ЛАПИ

“Nike игнорира не само ЧЕТИРИ ЛАПИ, но и исканията на 50 000 любители на спорта и фенове на марката по света, които подкрепиха кампанията. Сега е време Nike да предприеме действия и да покаже, че се интересува от страданието на милиони овце, които са подложени на жестокия процес “мулезиране” заради вълната си. “ - допълва Гил.  

Предистория 

Последният доклад на ЧЕТИРИ ЛАПИ разкри, че мериносовата вълна често се използва за направата на спортни облекла заради своите характеристики - финост и липса на мирис. Най-големият световен производител в индустрията - Nike, не се ангажира постепенно да преустанови използването на мериносова вълна в своята продуктова гама и да разчита на надеждни сертификати за проследимост и прозрачност, за да постигне тази цел. За разлика от Nike, неговите  най-големи конкуренти, Adidas и Puma, публично обявиха, че ще започнат преход към използването изцяло на сертифицирана вълна 

ЧЕТИРИ ЛАПИ от години се бори за прекратяване на жестокия метод на мулезирането. По време на тази болезнена процедура, освен вълната се отрязва и голяма част от кожата на задната част на овце на възраст между 2 и 10 седмици, без прилагането на средства за облекчаване на болката за животните. Този процес причинява стрес, страх и изключително силна болка, която може да продължи с дни. Отдавна съществуват  устойчиви решения, сред които е преминаването към други породи овце, които са по-неподатливи към развитието на инфекции. Съществуват и сертификати, които проследяват вълната обратно до фермите, за да се изключат жестоки и остарели практики като мулезирането.  

Над 300 марки в целия свят вече разполагат с публикувани политики за използването на сертифицирана вълна, която не е добита чрез болезнения процес “мулезиране”. А през 2021 г. повече от 30 световни модни марки написаха отворено писмо до австралийската вълнена индустрия с искане да се сложи край метода „мулезиране“. Австралия е единствената страна в света, където все още се практикува. 

Lambs on a field

вижте всичко, което постигна кампанията #STOPCRUELWOOL постигна


ПРОЧЕТЕ ОЩЕ

Търсене